Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, March 24, 2011

Oh Kesya


Hai..Assalamualaikum sumer reader..

Wahhh..cam bagos jer ader reader kan..ade ker orang baca belog aku..Padahal buat entri sndirik pastu publish sdirik..pastu sndiri bace lahh..hakhak..gasak lah..aku bukan cam Zack Zukhairi..punye ramai follower..aku gak bukan klaka tak hengat cam Fillanie skali bace die nye entri..aku gelak sensorang depan pc kat ofis..hakhhak..aku gak bukan cam Kak Hanni..byk idea sampaikan belog beliau tetap menjadi pujaan hatiku..alahaiii..menagih simpat ker?Tak kuase nak layan..

Okeh..entry arinih pasal nak update crite Kesya lagi..yeahhh..my princesses dah beransur sembuh dah..Alhamdulillah..kiter layan gambar dak kenit nih dulu yer..

17hb Mac 2011



 Muke haruslah ceria yer adik-adik..walaupon ko demam ke..sakit mata ke..sakit hati ke..tengok budok kecit nih..stay smile and smilee jer keje die..Tapi..kalo dah mari ragam pak pandir die..ok..aku mengalah..bagi kat apak ko plak yang handle..Aku tarik selimut dan pejam mataa..Zzzzz..

Muke ceria tuh sebab demam dah baik..batuk pun dah beransur pulih tp masih lagi ade batuk sikit-sikit..takpe lah..janji dah baik..Pastu selsema pon ade agih sikit-sikit..Tuh citer 17hb arituh..sebab g klinik Oftalmologi..nak check mata tuh..masih berair + merah + bengkak..Bermula lah babak yang menyayat hati..Nak tau ape doktor buat kat mata anak aku..Doktor cakap anak aku kemungkinan ade jangkitan kuman viral conjunctivitis.Katanye lagi selalunya tidak merbahaya tetapi bagi kanak-kanak kurang dari 3 tahun, selapis selaput selalunya terbentuk pada kelopok mata di bahagian dalam yang menyebabkan ubat antibiotik tidak dapat menyerap.Pastu dr nak buat prosedur utk buang selaput kat kelopak mata..Fuhh..fuhh...mak tarik napas dedalam..sebab mak tahu dah prosedur neh sebab teman kat ofis nih dah gtau sebabnye anak beliau pon jadik mende yang sama..Aku dah haru dah..biaselah..hati ibu nih cepat tersentuh..Jadi aku putuskan biar jer lah doktor ngan misi tuh buat keje dorang..Aku tunggu kat luar..sambil dengar anak aku jerit-jerit ronta-ronta kat dalam bilik rawatan..Sekali..aku plak yang nanges sama..huhu..kediannye doktor nasihatkan aku kena letak ubat kat mata die ikut peraturan..jangan main sedap jer..hehe..Anak aku kan xley orang pegang-pegang paksa nak letak ubat ke hape..Meraung-raung lerr...Lepas jumpa doktor..beliau suh datang lagi pada 20hb sebab nak tengok perkembangan mata dia..

20hb Mac 2011





Tengok die punye mata..dah baik..alhamdulillah..Syukur sesangat sebabnye..dua kali kena korek buang selaput kat dalam kelopak mata tu..amat-amatlah memeritkan..Sampai kuar darah yer..kalo tak buat kan..lambat baik pulak..So..skarang nih dah jadi cam sediakala balik..Syukur lah..pasni ade temujanji lagi ngan doktor..next week..harap-harap sumenye baik-baik aje..Insyaallah..


p/s : Penat hokeh asik datang sepital..doktor pon dah boring tgk muka kitorang agaknye..hakhak
p/p/s : Abah pulak yang sakit mata..dapat MC 3 hari..err..mc tuh xley tukar name ke??

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...