Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, April 20, 2011

Rela mati .. auuwww..

KAJOL... tidak mahu lagi membuat persembahan di Kelantan.

KOTA BHARU: “Saya lebih rela mati daripada berubah (menjadi lelaki sejati). Saya bukan sengaja mahu menjadi wanita tapi naluri wanita memang wujud dalam diri saya sejak zaman kanak-kanak lagi.
“Saya tidak mampu untuk berubah dan sampai bila-bila saya akan terus begini,” kata penyanyi mak nyah yang ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) Jajahan Tanah Merah kerana kesalahan berperwatakan seperti wanita dan berpakaian tidak senonoh di khalayak ramai di tapak ekspo di Tanah Merah, Jumaat lalu.
Mak nyah yang juga penyanyi dikir barat tersohor Kelantan itu ditahan pada kira-kira jam 10 malam 15 April lalu dan kisah penahanannya disiarkan Harian Metro, Isnin lalu.


Dia ditahan dalam Ops Insaf oleh sepasukan anggota penguat kuasa JHEAIK Jajahan Tanah Merah, diketuai Rosli Ismail bersama lima Skuad Amru dan tujuh anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) selepas mendapat maklumat daripada orang ramai.


Semalam, akhbar ini melaporkan Persatuan Dikir Barat Negeri Kelantan (Pendikir) mengesahkan mak nyah yang ditahan itu bukan penyanyi dikir barat, sebaliknya terkenal dengan nyanyian lagu berentak Bollywood. 

Sumber : Harian Metro

Pergghhh...hebat takkk?? Hebat kepala hotak dia..Adoiii laa...aku terbaca kerata Harian Metro kat kafe semasa tunggu member beli sarapan..Ade ke patut?? Ehh..cam nih lah yehh..aku bukan nak memandang hina pada golongan ni (maknyah) tapi SEDARKAH wahai kalian..akan MATI yang pasti di rasai setiap umat manusia..? Tak kira lah ko pompuan ke..laki ke..pondan ke maknyah ke..lesbian ke gay ke hitam ke putih ke..Sume akan rasa event bumi pon akan hancur masa tuh??Time tu korang takyah nak bersujud-sujud..meraung-raung mintak diampun kan dosa..

Aku bukan lah alim warak sangat tapi aku cukup sedih bila rata-rata umat manusia skarang sudah hilang akal fikiran..Bagai tiada pedoman hidup..Rogol..bunuh..Gejala seks meleluasa..Buang bayi..Minum arak dan berbagai lagi segala keje-keje bapak setan manusia dah buat..Sedih sangat..bertambah-tambah sedih bila
kekadang tuh dorang nih adalah orang muslim yang muslim hanya pada nama!!

Berbalik berita kat atas nih..Kenyataan "Kajol" yang dia rela mati dari menukar jantina asal kepada lelaki?? Wat da hell r u?? Gila hape ko nak mengadap tuhan macam tu?? “Saya tidak mampu untuk berubah dan sampai bila-bila saya akan terus begini,” Tak mampu berubah sebab ko taknak berubah!! Kalo kita nak berubah..kuatkan semangat..bulatkan tekad bahawa kita mampu jadi lelaki normal..Tapi..dah ko pilih jalan itu..maka..ko sendiri harus lah bersedia untuk sesi 'soal jawab' ngan Tuhan yehh..

Tapi..bila benda nih berlaku di Kelantan yang di kenali sebagai " Lembayung Kaabah " , " Bandaraya Islam " aku rasa sungguh sungguh sedih dan benda nih sangat-sangat tak sepatutnya berlaku..Mengaibkan sungguh..Tambah pulak dengan statement berani mati kerana naluri dah sejak azali memang pompuan..Jadi..salah sape sebenarnya? Mak bapak? Adik beradik? Ahli kuarga? Masyarakat? Pihak berkuasa? Kerajaan? Ehhh...lu pikir lah sendiri..letih aku taip satu satu..

Satu hal lagi..sampai bila si "Kajol" nih nak hidup? Nak tongkat langit? Ingat lah wehh..kita akan mati..akan berjumpa dengan Yang Maha Pencipta..Kalo ko diberi masa yang panjang..kesihatan yang baik..sepanjang hidup ko nak memekak di fun fair ke? Pastu bila dah tua kertu..masa tuh baru pikir nak berubah..Itu kalo sampai umur tua..Kalo sebelum tua dah mati...Camano?? Abiss..satu keje pulak orang nak kafankan kita..Nak kafankan cara lelaki ke pompuan?? Fikir-fikirkanlah

Kita nih walaupon duk fun fun..harus ingat kita semakin hari semakin dekat dengan penghujung zaman..Makin banyak manusia yang berhati setan..Tapi bekalan untuk akhirat jangan lupa..Mengingati kematian adalah cara terbaik manusia untuk menasihati diri sendiri :)

" Sungguh susah kerana kita cenderung kepada tarikan cinta dunia dan takut mati. Takut mati yang diamalkan oleh kebanyakan manusia akhir zaman ialah tidak bersedia menghadapi kematian dengan persediaan amal salih, leka dengan dosa dan kekotoran yang terpalit pada diri ."

Ape laa aku merepek nih..Siyes aku sedih bila baca kenyataan "Kajol" yang dia rela mati dari tukar jantina?? Subhanallah..

Malas aku nak komen panjang-panjang..Ada akal..fikir-fikirkan lah..
"Ya Allah..Kau jauhilah aku dan keturunanku dari kemurkaanMU Ya Allah" - Amin..



2 comments:

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...