Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 10, 2011

Hutan Lipur Lata Belatan, Jabi Terengganu

Samat petang all..

Ceewaaahhhh...pooraahhhh...gelabah betuii..Ko tau tak orang menyampah ko cakap camtu..Tak kuasa mak..Suka hati lah..kata belog aku..Kan..walaupon takde orang baca.. -_-" Takpe lah..nanti aku publish..aku sendiri lah baca..Pastu aku paksa lah kawan-kawan kat ofis neh bukak belog neh..Hahahha...ko boleyyy?? Aku...? boleyy..boleyyy blaahhh laa weiii...Hahhaha..Melalut yerhh..Meh sini nak citer pasal last two days masa weekend haritu..Kat ofis nih ade buat picnic kat Hutan Lipur Lata Belatan, Jabi Terengganu..Maka haku yang hover excited neh pon nak join jugak..Dah la masa ofis buat tournament bowling aritu takleh nak enterprem dah..Kali nih..nak jugakkkk...!!


Nih perjalanan kami masa ke Jabi, Terengganu..Kakak eksen..Taknak duk belakang..Asik aku jer duk belakang..dah la panas..tak rasa air cond..Menci tau..tapi..malas nak gaduh ngan anak..Kang kena penampa sorang satu ngan apak ko plak..Ceehhhh..


Budak neh kalo naik jer keta..confirm tido..Bagos..Senang keje haku..Takyah nak layan-layan budak aktif neh..penat wehh..hahah


Kalo dah adik cenggitu..akak ko pon same lah..kejap jer pot pet pot pet..pastu..terkulai layu di jambangan..Settle..Dua-dua dah tak bising..senang aku ngan apak ko dating...Walaupon dalam keta..Hakhak...Tak sesuai yehhh..

Kitorang rancang akan berkelah pada hari Sabtu, 9hb April baru-baru nih..Tempat utama berkumpul di Stesen Minyak Petronas , Jerteh..So..dalam pukul 10 lebih gitu..kitorang sampai kat sana..



 Nih jalan nak masuk kat tempat picnic tu..Masa sampai..cuaca ok jer..Elok lagi..Tetiba..siap bentangkan tikar plastik mak mentua aku..Hujan pon turun bagai menemani perkelahan kami..Cehh..Memula tu ok jer..hujan sikit..ape ade hal..Yedak? Pastu..mak aihhh..nih takleh jadi..Kan lencun plak kami anak beranak..maka kami pon bertempian lari cari tempat nak beteduh..Kesian kan? Macam pelarian pulak dah..Huhuhu..

 Ehh...gambar tebalik..Nih amik masa baru sampai..Park kete dulu..pastu posing-posing manja sket..Kesya kalo dapat stereng..kemain agih sengehh...

 Dapat stereng..cam tak hengat dunia yehhh...Takpe..Takpe..


Budak ni pulak..mula-mula sampai excited giler nampak air terjun..sejuk jer..bersih dan nyaman jer kan..Terus yer yer jer suh abah bukakan baju..Pastu suh bukak kan pampers lah..Suh pakai baju basahan taknak..ko nak mandi bogel kat sini...?? *Pengsan*

 Tengah ready ready ah tu nak turun main air..padahal..penakut gile..baru cecah air sikit..dah gayut kat tengkuk apak ko..dah macam m****y dah...Haisshhhh...

 Yes..my little cute pricesess..hahaha...bagi laluan aku perasan sket yehh..

 Kesya ngan abah..Time nih hujan dah turun lebat giler..So kitorang pindah lah kat tempat nih..cam dewan gitu..Oke lah kan..bagos gak..Ade tempat beteduh...Bila dah pindah randah nih..dah jadi berpecah belah pulak..satu group kat sana..satu group kat sini..So..makan ape yang ade je lah..Banyak jugak lah makanan..Ada bihun goreng..Agar-agar buah..ape lagi yeh...lupa mak..Ayam bakar + ikan bakar..sume ade..Mak punye bekalan?? Baek punyerr....Buat sendirik yehhh...SANDWICH.. hak hak hak..Aku beli tuna..tempek-tempek kat roti..letak timun ngan tomata dua tiga keping...dah..siappp!!!..


Nih mak-mak orang...Yang baju hijau tuh akak kat ofis..lagi dua orang tuh isteri officemate aku..

 Nih time BBQ...tengokkk tuhhh...sape yang tengah gendong anak tuh?? Kannn...aku sorang..apak ko sorang..kitorang nih pon dah macam mak apak nyet..hahahaha..

 Yang aku tak paham..nape budak neh suka merajuk hah?? Oh lupa..kakak tak sehat sebenarnya..Sebelum pegi tu dia batuk-batuk..Pastu dan dan tuh jugak kena bronchiolitis..Sebab tuh dia jadi bad mood.. Alahaiii..kesian pulak..Serba serbi buat tak kena..Sebab tu muka toya jer..Geram gak kengkadang..kang aku tampo kanggg!!!


Alahaiii..kembang nye hidung...sah sah anak apak ko..hahahha..opsss!!

 Oke..pict lepas ni aksi Kesya ngan bola..cam tak penah nampak bola jer budak neh..


















Malas aku nak letak caption banyak-banyak..Letih nak fikir..Tapi bila tengok gambar nih..kakak kan..time nak tido..atau kalau letak jer neneng dalam mulut..atau tengah duk berkhayal pon..mesti dia gentel pusat..Errkkk...aku tak tau lah ikot perangai sape..nak kata perangai aku...takde pulak..Apak ko pon same..Tapi..selalu jer gentel pusat..Bila aku tegur..dia jatuhkan tangan..Pastu dia buat balik...huh..

Haiiisshhhh...nanges lagii...Tensen aku wehh


Mummy ngan Kakak Cedona..Paling tak tahan pulak gambar nih...Haissshhhhh....

-

-

-

-

-

-

-
-

-

-

-

-

-

-

-


Pujaan hatiku...>_<
Maluuuu..!!!
Yang..bajet hensem ehhh???


No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...