Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 24, 2011

Ayah yang hebat

Hai..samat petang..

Mentang - mentang lah ari neh ari ahad..kat dashboard senarai blog yang aku follow takde orang hupdate pon..Lenguh aku klik refresh button..Takde pon entry baru yang masuk..Aku coba lagi..try pulak sign out pastu log in balik..Still same jek..Apakah ari ahad adalah hari berhujung minggu tanpa gangguan blog ehh? Kesian kat haku yang tertunggu-tunggu entry baru dari blog yang aku follow..Tak baek tau korang T__T

Pulak tuh dah rasa macam diri ini berblogging seekur sensorang jer...Apakah aku mengalami halusinasi? Oh..merepekkk..!! Takpelah..aku hupdate jer belog haku..pastu aku post..pastu aku baca lah sendirik T__T

Nak cerita pasal rumah mak aku yang sedang dalam proses pembinaan..Auuww...Kelas tak..takder makne pon!! Rumah yang kitorang duduk sekarang nih rumah sewa jer T__T Sedih betuiii...Takpe lah..kira oke lah dari takde rumah..Ye dak..Skarang neh mak aku dalam proses nak  buat rumah..Bukan senang tau..kalau takde sumber kewangan..reban ayam pon tak jadik jugak..So..mak aku dapat bantuan dari kerajaan kut..Bantuan dari segi tanah ke hape aku tak pasti..Kang aku memandai kang lain citer pulak..Pastu ari jumaat tuh kitorang g kat tapak rumah tu..Tempat nye tak jauh dari rumah sewa skarang nih..Kampung Pulau Pisang, Jalan Kuala Besar Kota Bharu..Kalo orang Kelantan kenal laa kut..


Sibuk jer bebudak nehh..Takpe lahh..kasi can jer kat dorang..Anak aku dah rope jantan dah..Pakai baju ngan suar yang sepupu dia punye..dah sendat dah..so akak aku pass kat dia jer lah..Pastu orang main panjat anak-anak batu nih..dia pon sebukk jer..Pastu jerit jerit nak turun...

 Tuh jer style yang dia tahu * Peace *


Nih pemandangan sekitar tapak rumah tu..Rumah kampung jer lah yang mampu..Lagipon orang tua nih lebih selesa dekat kampung..Senang sikit..sakit demam nanti senang orang nak jenguk..Surau pon dekat jer..jadi..ikot soka hati lahh..


 Pemandangan sekitar tapak rumah tu..


Haaaa..nampak tak yang cangkung pakai baju merah tuh? Tuh la ayah haku..Hebat takkk?? Buat rumah sensorang...Giler hape tak hebat..umor dah usia okeh..dah 66tahun tapi still gak buat keje-keje buruh nih..Kesian kan??

 

Haaaa...nih lah hero yang di gembar gemburkan tu..Kesian ayah..bukan taknak upah orang..tapi maklumlah kewangan famili aku bukan nye kukuh sangat..Apa yang terdaya ayah aku buat..dia buat lah..Tapi memang kesian gile kat dia..Dah la buat keje sensorang..Kalau rebah ke..tumbang ke..takde orang tahu neh..Ayah aku tuh bukan kuat + gagah perkasa lagi..Bukan umor muda belia lagi..Tapi..katanya..kalau dia tak buat..sampai bila nak siap rumah tu..Pastu..time hari minggu..time hubby aku tak keje..Boley la tolong sikit-sikit..Pastu upah la sorang dua yang tolong-tolong..Tuh pon budak-budak yang nolong kejap ade kejap takde..Cam chipsmore..Ape pon..ayah aku hebattt!!


Nih budak tak reti panas terik ke..tak terik ke..belasah jer main tengah matahari berdiri tepacak atas kepala...Tak kosa aku nak kejar dia...

Nih pulak mak aku..Mak aku pon tak sabar dah nak duk rumah baru..Sebab dia banyak berhabis untuk pondok kami nih..Kesian gak mak aku.. T__T Tetiba emosi pulak.. Yer lah..orang lain sensenang jer kuar duet beli rumah besar gedabak..Kitorang nih nak buat pondok kayu kecik pon berpoluh poluh.. Tapi takpe..Kami tetap bersyukur ngan apa yang ada.. Alhamdulillah..


Kakak tengah syok tengok lembu..
Dari jauh asik la panggil lembu jer...
Tapi..bila lembu pandang dia..terus kecuttttt...

Best jugak rumah kampung nih...tengok pemandangan cam sejuk jer..

mak + kesya

 Kakak punye lah excited tengok lembu..aku panggil suh tengok kamera pon bo layannn..Jakun ehh tengok lembu..takpe takpe..sat g ko jadik lah " kampung girl "


 Nih bekalan untuk ayah

Ehhh..tuh jer nak citer..

Dahhh..nak balik dah nihh...lapo jer perot nih ape hal yehh?? >.<! 
asik lah makan je khoje haku !!



2 comments:

  1. suka dengan pemandangan di kampung...itu pasal saya pun beli rumah kat kampung...belum siap jer lagi...

    ReplyDelete
  2. itu lah kak..
    duk kampung tak sesak cam kat bandar nih..
    :)
    akak kampung kat mane?

    ReplyDelete

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...