Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, February 23, 2011

Kursus oh! Kursus

Assalamualaikum ..samat pagi..


Fuh..pagi nih dating lewat lagi ke ofis. Aku heran betul, duk kat umah mak aku (maklumlah kami mases belum punye rumah sendiri ag..sebab belum berkemampuan..tp..Insyaallah..impian utk memiliki umah sendiri tetap ade!!) kat PCB sana sampai pat keje around 8.15-8.25 am. Duk umah mentua, aku bajet perjalanan termasuk hantar Kesya amik masa dalam 10 minit jer. Pun boley sampai kul 8.30? Tensen betul..Entah ape yg aku buat pon aku tak sure. Rasenye bangun tido dah seawal 6.00pagi..Masak nasik untuk bekalan kesya bawak gi umah nanny..Kletung kletang kletung kletang..Lepas tu..sesambil tunggu bubur nasik kesya masak aku tinggal pegi mandi + solat + iron baju..

Oke..lepas tu siap2kan beg Kesya..baju..pampers..towel..handkerchief..botol susu..ubat dan puting rabbit takkan ketinggalan. Ohdem! Dah kul 7.30am blum masuk aku punyer time utk breakfast..Sesampai umah nanny..terus blah takut nanny kesya banyak cakap..Sebab akak tu suka bercakap..macam-macam crite yang dia bagitau..suma pasal Kesya..kesya itu kesya ini..Ok kak pah..org gi dulu..dah lewat nak masuk keje.. Sampai ofis buat muke tak besalah tulis attendance 8.29.. aci tak :)



Eh..lupa pulak arineh ade kursus..sah-sah rakan seperjuangan dah pegi berduyun-duyun..Masa aku sampai tadi aku ade Nampak cik kak-cik kak yg berpusu-pusu ke tempat kursus tuh melenggang lenggok macamlah-dia-yang-jad- penceramah-oh- sungguh-beruntung-sbb-bukan-aku-sorang-yg-lambat!! Jadi untuk meng'cover'kan diri aku pun ikut bontot dorang..hua hua hua..


Okeh..masuk dewan kursus sesi pembuka bicara sudah berjalan.Aku ngan muka selamba tenuk buat bodoh sambil melilau carik tempat kosong utk melabuhkan pungguh. Sekali terpandang lah sorang teman melambai2 supaya aku bergerak pantas ke tempat beliau kerana beliau telah mengkosongkan sebuah tempat duduk untuk aku. Baik betul..ingat gak kat aku..Terharu T__T


Sesi penceramahan pun bermula..Speaker jemputan telah pun duk ber pot pet pot pet kat depan. Kebetulan port aku plak dua dari belakang..Ngantuk weh..gile hape program tak sampai pun setengah hari agih..Aku dah hilang tumpuan..cehh..Tarik napas dalam-dalam kedian hembus..dan cuba kasik sepenuh perhatian + tumpuan :D


Tajuk ceramah oke gak lah sebab ade kaitan ngan urusan keje dan sesuai ngan jawatan aku kat sini..TETAPI..paling yang tak tahan tu..bila dah duk kat belakang neh..ade pulak lah makhluk yg kononnye sudah terbiasa ngan kursus2 sebegini ngan selamba tenuknya duk berborak kat blakang aku nih-tepat-tapat-kat-cuping-telinga-belah-kiri. Siyes weh aku xleh nak beri tumpuan bila dah asik dengar dorang borak-borak. Sesekali aku jelling kat dorang..tapi selamba auww..selama yayayaya jerk dorang buat bodoh jer..Cit3


Hello cik kak..kalo akak-akak sume dah terrer..xyah la amik kursus cenggini kalo datang sekadar nak masuk dewan pastu borak-borak sampai tak hengat..Yerlah..speaker duk pot pet pot pet kat depan . Aku nih yang memang lemah dari segi keimanan utk teguhkan pendirian kepada menimba ilmu dah hancur barai.. T__T. Baik akak g jer kat kafe ke..warung ke..kantin ke hape ke..hah..borak ah puas-puas..Nih aku punye lah semangat nak dengar speaker tuh kasik ilmu..korang pun sesedap rase duk borak-borak cam korang aje yang ade dalam dewan tuh? Saiko kejap aku..


Fine..lepas tamat sesi pertama..ada sedikit makan-makan..ingatkan dah bley makan nih diam lah sikit dorang ni..Takde maknenye..Tetap jugak duk pot pet pot pet..aku heran lah..ape sgt lah yang dorang duk bincang tuh yer? Masalah Negara gamaknye? Nak tukar tempat nampak macam takde harapan..Sudahnye..buat-buat lah pekak..huh..Berbulu tinga neh.. T__T

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...