Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, February 23, 2011

Anak aku hilang!!

Wehhh..

Gile kentang tajuk aku petang neh..Bukan ape..nak stori pasal cite smalam..
Lepas balik keje kelmarin aku terus g shopping complex..Wah..gaji blum dapat dah masuk shopping complex..Muahaha..takde makne hokey...Aku g cari susu Cedona neh..Kuat betul minum susu..Sikit sikit.." neneng chor! " Chor tuh maksudnye satu atau sor dialek kelantan..huhu..

Kisahnye pegi lah carik susu tepung utk budak neh..Lepas satu..satu shopping complex aku singgah.Tapi tak sume dah takder susu Dona..Aku ingat 3 pasaraya jugak lah aku terokai sambil menggendong si kecit dan bolat Kesya ni..Bukan macam pikul kapas yer..Harap faham muatan disitu dan ditambah dgn bodi aku sendiri T__T

Tapi time dah tedesak nih jugak lah stok susu DUMEX DUGRO perisa asli takdak..Hangin sungguh..Dah lah baru balik keje..Penat tak hilang lagi tp terpakse g round2 satu bandar cari susu. Demi anakanda tercinta..aku bulatkan tekad..

Last-last memang dah takdak dah..aku pun blur..Gile kentang nih kalo xdak susu..Konpem malam neh meraung-raung nanges mintak susu..Takkan nak bagi susu ibu? Kesya pun dah stop minum susu ibu..Mana aku nak carik..blur lagik..

Aku putuskan biar aku + abahnye + Kesya balik dulu..Mandi mandi dulu..tukar pampers kesya lepas tu kitorang kuar balik g carik susu tuh..Kitorang putuskan untuk ke Tesco aje lah..dah penat naik tangga turun tangga..Kendong kesya yang bukan sebarangan berat nih..Buat lemak-lemak aku berkocak jer..Ahaks!!

Masa kat Tesco..senang jer..amik satu troli..hah..taruk dua-dua beradik kat dalam tuh diam-diam..Supaya cepat langkah kami laki bini nih..Huhuhu..Si Kesya pulak..dalam keta tadi bukan main yer-yer lagih nak tido..Dah sampai kat Tesco..bolat jer mata pandang kiri kanan..Cam jakun jer anak haku!!

Round punye round okeh dah jumpa susu yang di carik..Amik satu paket jer..Muahahha...nak mencarik satu bandar tawaf okeh..bile dah jumpa..satu paket jer..Aku blum dapat gaji lagih..Harus lah berjimat yg mana ade..Huhuhu

Cedona pulak ngengada nak turun dari troli tuh bile nampak bebudak sebaya dia duk main-main dekat ngan kaunter.Dia punye keterujaan utk join sama pun nak jalan sdirik..Huhuhu..aku biarkan je..Alah..bukannye jauh pun.Dekat2 situ jugak..Lagi pun abahnye ade kat situ tgh Q .

So..aku sebagai seorang ibu yang prihatin terhadap anak-anak tgh syok tahap babun membelek baju-baju kanak-kanak..Kalo dona pakai ni.cantik jugak..Lagi pun bukan mahal mana pun..Stakat nak pakai duk umah..ape ade kesah..Ye dak..Oke..amik baju utk Dona sepasang..turn Kesya plak..aku jenguk2 lah toys yang sesuai utk umur dia..tinjau2..eh..cam chumel jer menatang neh..

senang sket nak jejalan..haha
Tetiba.." Mummy..kakak mane? " Laki aku dah cekak pinggang dah..Aku plak tgk sekeliling..Takdak? Hah..Dalam hati dah cuak dah..macam2 dah terpikir nih..Anak aku dah ilang..Hah sudah..mampos..Benda alah yang aku pegang tadi tu aku lempar cenggitu jer..Terus aku jerit2 panggil " Kakakkkk...oo..kakakkk "..
Sudahhhh..anak aku kena culik ker..tadi ade kat situ..tp..adehh..lemah jantung asenye..Naseb baik blum sempat nanges..Sob sob sob

model susu tak berbayar okeh
Terngiang-ngiang sora yang aku slalu dengar tgh nanges..aku berpaling kat belakang..Alhamdulillah..Ade orang jumpa anak aku..Dia tengah nanges sebab dia tak biasa ngan orang asing,Bila dah tengok mak pak die takdak terus die nanges kuat-kuat.. Alhamdulillah..

Laki aku duk pot pet pot pet dah..Die dah tak hirau dah sape tgk kat kami..Telinga aku je yang tadah sume perkataan yg kuar dr mulut munggil beliau T__T

Lepas tu kitorang cepat2 g bayar dan terus blah..Nih pengajaran yang berguna untuk aku supaya next time sentiasa alert anak-anak kita..Selalu awasi pergerakkan mereka..Kan..kalo hilang..sape susah?? Uwaaaaa!!!


muka dorang xley blah la weyy



Lain kali kaum-kaum ibu..Haruslah peka tentang anak-anak korang ye :)

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...