Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, February 17, 2011

Entry yang tah hape hape tah!

Selamat petang..



Adoi..tak tau nak tulis ape? Sebab aku banyak sangat yang nak cerita kat sini..Ye lah..kenapa aku wujudkan belog neh..Secara jujurnya memang aku ngaku yang aku buat belog sekadar nak bersuka suki aje. Dah Nampak skarang neh belog yang tumbuh ibarat cendawan pas kena ujan..Hohoho..membiak dan membesar bagai johan.. Aku bukannye pandai nak berbelogging ini..Sekadar nak borak-borak seekur diri boley je lah..Kan ke belog neh cam diari kita kan? Bezanya diari zaman aku hingusan dulu tulis kat buku..Buku diari pulak punye lah klasik..Nak beli yang chumel-chumel segala mala tak mampu + kedekot taik idong masin..Last2 amik buku log pendek..yang kulit tebal tuh..pastu balut cecantek..Nak heaven lg..kasik balut ngan poster artis-artis kacak yang ade dalam Media Hiburan..Dulu..akak aku suka mende2 alah cenggini…Muahahha..Lepas dah siap2 balut start ar tulis-tulis ntah hape-hape tah dalam tu..Aku…? Keh Keh Keh…Biasa ahh..Jiwangnye..mak aihhh..Harus setiap helaian diari tuh pasti ada puisi-puisi menggoda buat jejaka kacak seperti Fahrin Ahmad.. *Gedebuk*


Tu aku punye intro lah..Ape yang aku nak cakap sebenarnya..aku takde idea saat ini.. Kenape? Sebab..perut aku tengah buat gigs kat dalam neh..Mane tak nye..dah sah-sah cacing kerawit sekian alam yang memerentah dalam perut aku neh sedang rancak berkugiran besama indie band yg ade kat dalam neh..Pehhh..merapu..Abaikan.. Waaaa…sebenarnye aku sedang berlapar neh..Apabila dah lapar..otak gagal berfungsi dengan sempurna..Mujurlah ade sedikit kepintaran aku dalam mengawal masalah ni..Citt3!!

Pepagi lagi perut aku dah buat hal..Hal ape? Hal masing-masing la..Muahaha..Tak ah..aku nih kan obsess utk kurus.Maklumlah dah jadi mak budak ni..Badan pun dah kembang sana..kembang sini..Buat malu jer..Aku tgk org lain..Perghhh..walaupun dah jadik mother,ibu,emak,umi,mama atau mummy macam aku takde lah se'lebar' aku neh. Rasa macam terkecik ati seurang diri bila berkata2 begini..Tapi itu lah kenyataan. Kekadang kan..aku jadi jeles tgk orang lain yang kempis + ramping bak kerengga dorang punye bodi..Asal aku xleh jadik cam dorang hah?? Aku kuat makan ke? Tak jugak..Sapelah yang buley tolong aku settle kan masalah yang satu ni.


Kenapa aku nak kurus?


  1. Untuk kelihatan cantik di mata suami
  2. Meningkatkan stamina (wahh..kalah artis u!)
  3. Meningkatkan keyakinan diri
  4. Naluri pompuan memang nak yang cantik-cantik aje J (Bila dah kurus..haruslah cantik..jgn lah sampai "kering")
  5. Kepuasan diri sendiri


Bila dah kurus aku rasa keyakinan diri akan timbul. Ye lah kan..segala apa yang kita sarungkan dibadan takkan lagi rasa macam tak sesuai. Aku dah cuba pelbagai cara termasuklah dengan mengambil ubat-ubatan yang berkaitan pelangsingan. Tapi, kesannya tak seberapa. Bimbang weh kalo berat badan tak turun-turun. Dah la genetic kuarga aku yang besau-bsau..lagih lah membuatkan aku gelisah ala resah..huhu Selain tu bila dah kurus sikit..boley lah meningkatkan stamina kita kan? Kang tengah jejalan takde lah termengah-mengah sangat..Ni jalan sikit dah semput..Kata nak tawaf KL..perghh..mimpi -,-


Salah satu untuk kurus yang semestinya adalah untuk selalu memikat + menggoda + menarik perhatian si dia. Siapa lagi kalau bukan sleeping partner..Ye lah..orang lelaki nih kekadang kejujuran dorang harus lah jangan di percaya 100%. Kelak membakar diri..huhu..Korang yang dah punya suami / boipren faham2 je lah ye.. Lelaki suma nye nak yang chantek-chantek aje..Habis, kalo dah gemok..cantik ke? Laa…mcm diskriminasi pulak kan??


Naluri pompuan kan? Biasa lah sume nak yang cantik-cantik aje..tulisan kena cantik, meja mesti berhias cantik, baju nak cantik, kasut nak cantik, henpon nak cantik... kiranya, semua kat depan mata nak yg cantik2 belaka la... badan dan muka ofkos la nak kena cantik juga.kecantikan adalah hak milik peribadi wanita... :) Kalo boleh nak anak pun yang cantik-cantik jugak!! Cehhh!!


Kalo dah kurus ni, haruslah untuk kepuasan diri sendiri..Kan?? Ceh..cakap aje tak guna..Bukan berat badan aku boley turun pun..Buang karan..


Arghhh..perut nyanyi lagi..Tolongggg…cepat2..nak balik dah ni..Kuar g makan ngan enchek hubby pulak..Tettt..Kata nak kurus? Gampanggg!!


ade ke macam neh?
aku suke minah neh..Cantik gile

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...