Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 19, 2011

Dunia baru..Dunia tanpa sempadan

Assalamualaikum..Selamat tengahari..

Alhamdulillah..syukur yang amat kehadrat Ilahi..dengan limpah kurniaNya..dengan izin dariNya..akhirnya..Aku dah berjumpa dengan rumah idaman kalbu..Walaupon sekadar menyewa..tapi..Alhamdulillah..rezeki kami ada di situ..Setelah mendirikan rumahtangga 3 tahun yang lalu..kitorang pernah merancang yang kami nak tinggal berasingan dari orang tua..Mengenangkan yang aku nih tak pernah berjauhan ngan famili terutama mak..Hasrat untuk hidup berdikari tu sentiasa tersemat di hati..Cewahh..

Lepas berhempas pulas mencari rumah untuk disewa..Alhamdulillah..pencarian kami berhasil..Rumah tu takde lah besar sangat..kecik pon tak jugak..Just nice untuk kami berempat menumpang teduh dari panas dan hujan..heheheh...Harga pulak kami kira dalam kemampuan lagi..So..dengan semangat berkobar-kobar..hubby terus setuju untuk tinggal di sini..Walaupon jauh sikit dengan bandar..tapi dekat dengan tempat keje..Kira ok lah dari takde..



Nih bahagian depan rumah..Rumah ni baru siap sebenarnya..Baru sehari dua masukkan letrik..So..dengan harga nya RM300 jer sebulan..kitorang rasa dah berbaloi-baloi..



Ni kat ruang tamu..masih bersepah-sepah lagi..Tunggu kitorang masuk jer nanti kena bersihkan semua..Ruang tamu pon takde lah besar sangat..Kira ok lah tu..Kalau besar-besar pon..kitorang bukan selalu ada kat rumah..Siang keje..Malam baru duk rumah..so..kira just nice lah..



Nih pulak bilik utama..Siap ada kipas..Kalo nak sejuk lagi..boleh letak aircond :) Bilik pulak ada 3 semuanya..So..standard lah tu..Bilik pon tak luas mana..tak jugak sempit sangat..Sangat-sangat berpuas hati



Yang nih pulak dapor..ok..tempat yang paling aku suke...kate kan isteri dan ibu..haruslah tempat paling best tu adalah dapor..paling penting..kang mak nak masak niiieee!!


Last sekali adalah bilik air..bilik air nih satu jerk.tapi takpelah..bukan ramai pon nak guna..Kami empat beranak jer..Takpe lah..Kira dah ok sangat lah tu..

Hehhehe..kalo takde aral melintang..InsyaAllah..bulan depan kitorang akan mula pindah..Tak sabar nak mulakan hidup baru..Harap-harap Allah permudahkan segala urusan dan jalan kami..InsyaAllah..





2 comments:

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...