Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 7, 2012

Bekal atau bekalan?

Di sebabkan sekarang kekangan kewangan..Maka.. saya sebagai Ibu Rumah..ehhh...ye ke ibu rumah..ke isi rumah?? ke tiang rumah?? Ape-ape pon hentam saje lah..

Sebagai isteri, ibu dan wanita bekerjaya..sememangnya..mana-mana pon ada masalah kewangan kan?? Melainkan korang nih duit juta-ria sampai tido pon atas not RM100 yang baru tu..takde hal lah kann.. Back to the story..sebagai isteri, ibu dan wanita bekerja..Saya dengan rela hatinya untuk memasak pada belah malam atau pon pada pagi-pagi hari untuk sediakan sarapan untuk keluargaaa... Huuaaaa...mithalinya rasa diri ini..haakkktuuiii...

Memang..aku mengaku jer..sebab dalam bulan Januari lepas..macam-macam kejadian yang menimpa..Sesetengah tu mengeluarkan belanja yang aku kira besar lah..Suami aku keje sebagai salesman..So..korang mesti faham lah salesman kan..Kalo takde sales maknanya takde lah dapor ko berasap akhir bulan tu..Muahaha..tapi kami..alhamdulillah...takde lah sampai tak berasap dapor kami..Berasap jugak..haha..Tapi tu lah kan..Mana-mana yang aku rasa boleh kurangkan perbelanjaan tu..aku bantu lah..Contohnye..sediakan breakfast untuk famili..Biasanya aku buat yang simple-simple jer macam goreng nasik ke...tak pon goreng mee atau kuew tiaw.. Kadang-kadang kalo terlebih rajin sikit buat lah nasik lemak ke.. Tapi kalo malas..buat sandwich pon ok..Asalkan perut tak kosong..

Semalam balik keje..terkejar-kejar ambik kakak ( kakak duk ngan mak kat PCB ). Balik rumah dah pukul 8 malam..oh demm..terlepas Gemersik Rindu semalam..menci..takleh nak bukak tonton..apekebangangnye aku tatauuu.. Pastu balik mandi-mandi solat siap masuk dapur cam lipas kudung..Siap masak baring-baring depan tibi..tetiba plak perut kelaparaannn...Tahhaaannnn jerr..sebab taknak makan malam..huahuahua..tp terpedaya jugak..Semalam masak gulai ayam..cedok kuah jer..pastu makan ngan roti..Kesian kan..

Tapi best ape..selain dapat jimat kos..(of course lah sebab itu misi utama) selain tu bila masak sendiri nih rasa cam puas hati pulak..Kebersihan pon terjamin sebab kita sendiri yang buat..mestilah kebersihan kita pon jaga..Lagi pulak..bukan setakat perut kita jer kenyang..perut suami dan anak-anak terjamin di isi..Tambah-tambah bila suami cakapp..

" Sedapppppp " 
( Tu pon selepas text sms kat beliau tanya dah makan ke..Sedap ke takk T____T )





































Breakfast + Lunch hari ini..


Ayam Gulai + Ayam Paprik

(nampak sangat sengkek..sebab ayammm jer menunyee..Janji perut kenyaangg..Alhamdulillah )

p/s : Cepat-cepat fikirkan menu untuk besok pulak..muahhaaha...gila menggelupurr betul..


No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...