Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 24, 2011

Alahaiii makcik anon

Assalamualaikum..samat petang..

Haihhh..penghujung-penghujung ramadhan nih..semakin terasa kehangatan hari raya..tak kurang dari seminggu jer lagi..Baju anak-anak dah setel..alhamdulillah..tunggu yang mak ngan apak lah pulak..korang camane?

Aku baru jer bukak blog arini..ade keje sikit..nak share sumthing..saje jer..nak kate aku sentap tuh takde lah pulak..tapi geram jugak dengan sesetengah perangai manusia nih..Sikit-sikit nak melenting..sikit-sikit nak kecoh..haiihhhh..menci aiiii...

Alkisahnye.. Kak Senduk penah kuarkan entry pasal pemakaian tudung..



macam nih lah ghopenye tudung yang diperkatakan..Kelas kan..tudung warna warni pastu letak sepit-sepit riben kan..cun lah tu kannn...takpe-takpe..So..dalam entry kak senduk tuh ade lah duk bincang pasal tren zaman skarang nih..so..as a reader / follower..aku baca jer entry beliau..Kat entry tuh aku ade lah letak komen..


Sebab..ape yang aku rasakan melalui entry tuh amat bermakna..Ko takyah lah nak berwarna warni bagai..sampai shwal ngan kain langsir pon dah takleh beza dah..Tapi..tup tup aku dapat pesanan khidmat masyarakat cenggini..


Amboi..makcik anon..garangnye..ai takot okey..Untuk makcik anon..aku tak cakap yang dorang mintak duit ngan aku bagai..cuma..bagi aku..kalo ko betul dan benar nak bertudung..ikut lah cara yang betul..Tak payah lah nak kejar fesyen bagai..kan lebih elok kalo menutup aurat kerana Allah..Aku sure lah rata-rata yang pakai tudung / shawl skarang nih dah macam jadi fesyen..Hana Tajima lah, Yuna lah..Tak paham betul lahh..Lagi satu pasal artis yang bukak aurat..Hello makcik...dah nama pon artis..dorang belakon..menyanyi tuh sah-sah lah haram kan..So..jadah hape nak kira tolak dosa pahala orang..Lagi satu..aku tak keji..dan tak kutuk pon..cuma meluahkan rasa jer..Ker salah ekk??

p/s : ke sebab gambo aku yang tak der tudung riben2..dia wash aku cam tu? tak kose nak layanggg..huh..


3 comments:

  1. biasa dah tuh.. komen komen gitu. hehe.
    relex je.. senyummm jer senyummm.. hahaa.

    ReplyDelete
  2. hua hua hua...senyum jerk kann..haaa..cenggini :::))))

    ReplyDelete
  3. slam melarang kita berfesyen ke?kitab mane y ko rujuk?selagi aurat itu masih di tutp..xsalah nk pkai tudung kaler ape..pin brape byk..letak riben or else..daripada jd hipokrit @ munafik mcm ko..pkai tudung on off..letak la xpkai tudung..sehelai rambut ko y lelaki tgk satu dosa ko dpt..jd renung2 kn la..
    p/s:before you say @ comment bout someone else..better you see your self first..don't talk like you do not have brain to think first.

    ReplyDelete

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...