Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 4, 2011

Happy New Year

Assalamualaikum dan salam sejahtera sume..


Lame nye aku tinggalkan blog usang ni..ye lah, dah name pun usang kan..sunyi sepi aje lah.. Kalo kira-kira balik, cepatnye masa berjalan kan? Pejam celik pejam celik dah tahun baru dah..maknanya umo pun dah semakin bertambah, anak-anak pun kian membesar..


Crite pasal anak-anak ni..rase xpuas satu entry ajer..walaupun crite dah basi..nak recall balik sejarah bulan Disember 2010. Aku kira terlalu banyak memori yang aku rase agak pahit-pahit payau sikit untuk di telan.. Hehehe..start ngan awal-awal bulan lagi..anak-anak aku diserang "chicken pop".. Alahai..kesiannye..terutama kakak a.k.a Dona..biase la die..mengalahkan adik..Manje nye melebih².. Tapi org cakap "chicken pop" ni kan gatal-gatal..dat y lah die asyik merengek² jer.. Adik plak steady jer..mungkin disebabkan dia masih baby..so dia tak tau paper..lagipun kesya xseserius kakak pun..Bajet cool ajer..hehehe..
Time raye haji


sy suke neneng ! yeayy!!
time to sleep zzz~~


lalalala


So far, Kesya nih perangai agak berbeza sikit ngan si kakak.. Kesya lebih agresif sikit, lebih banyak memberontak (ewah ewaahhh..kecik² dah pandai memberontak yer ).. Mane tak nye. kalo nak tido..kalo xkena cara nak tidokan dia..alamatnye..satu kawasan perumahan aku tuh dengar aje suara dia yang nyaring semacam tu.. Kekadang perangai si adik ni ade kala nye mendidihkan darah mummy ajer..Maklum aje lah..mummy nih tahap kesabaran agak menipis sikit..hek hek hek..Tapi, itu lah dugaan aku sebagai seorang ibu. Dah jadi ibu ni, aku mulai faham sikit demi sedikit perasaan mak aku..


Tu cerita pasal adik..pasal kakak pulak, macam biasa lah,bila dah sakit-sakit ni..ade aje yang tak kena..Kakak lebih rapat ngan Abah..Pantang tengok abah..." Aaabaahhh..." Pandai pulak dia panggil ayah dia kan? Si abah pulak ape lagi, anak abah kan? Ececece..mummy ade perasaan iri hati disitu.. Macam mana anak nak manja ngan mak..mak dia garang..hehehe..Aku ni jenis yang mudah naik angin, Dona ni kalau kita pujuk sikit2..dia bo layan.. Aku kalo layan baik-baik tapi tak makan saman gak, alamak nye berbunga aje ler peha kakak..Hehehe..jahat betul..macam mak tiri jer kan..Keh keh keh..Lagi satu pagi tadi tetibe jer bila bangun dari tido, muka kakak macam bengkak sebelah pipi.Tak tahu kenapa..ayah dia dah mengelabah tahap cipan sakit perut.. Malamnye kitorang bawak kakak pegi jumpa dentist sebab bengkak kat pipi dia tu berpunca dari gigi. Menurut kata dentist, memang gigi kakak ade masalah. Tu sebab lah kenapa dia asik bengkak gusi ajer..Teruk betul kakak ni.Buat malu mummy ngan abah jer.Kecik² lagi gigi dah rosak.Isk2x..Aku pun dah belikan dia berus gigi baru ngan ubat gigi Kodomo Lion perisa anggur. Kali ni..nak ke tak nak ke..kena pakse gak budak ni berus gigi..Haihh..mencabar betul.


kakak nih..kalo boley jalan2..sengih aje keje nye

Bak kata aunty Nini Honey, Dona posing ala-ala model sakit perut jerk

skrang suka amik gambar diri sdiri..keh keh keh

merenung masa depan ke? ahaks

gambar sedikit blurr
Aduhai..Panjang lah pulak kesah budak-budak ni..Nih kalau nak dikirakan belum habis crite lagi ni. Tapi nak publish satu entry aku dah amek masa dua hari nak pk. Terlalu banyak dugaan pada bulan Disember 2010 ni. Insyaallah, aku akan buat satu lagi entry crita pasal dorang yang takkan sudah-sudah ni. 


To be continue..hak hak hak

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...