Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 26, 2010

Sembang Petang :)

Fuuuhhhh...Pagi tadi aku menghadiri satu ujian saringan untuk membolehkan aku dipilih untuk ditemuduga oleh panel yang telah ditetapkan oleh USM. Ingat..bukan mudah nak dapat kerja skarang..Sementelah aku hanya staf sambilan di pusat pengajian ini..Lepas ujian sariangan secara objektif, minda aku di uji lagi..Kali ni bahagian berkomputer pula..Ye lah..selalu ngadap komputer kan..?? tapi bila time exam..feel nak menaip dengan kadar seberapa pantas tu terbantut dek debaran di dada yang maha hebat ni.. :)

Akhirnya..alhamdulillah..kedua² sesi ujian tersebut selamat aku jalani..Sekarang ni aku bertawakal dan berserah..kalau ada rezeki anak-anak aku..pasti takkan kemana..hehehe (skema jer ayat nieh kan? ahaks)..
Arini dah ari kedua enchek husban takde..dia ke Kalumpo menghadiri seminar di sana..Ermm..pelikkan? bila enchek hubby xde disisi..rase cam xde sebelah kaki? lalalalalalal...oke..malalut pulak..

Wan Nur Afrina Safiyya a.k.a Dona
Sebenarnye..aku tringatkan my both of little princeses kat umah tu..ops...lupa nak kenalkan..Aku dah berkahwin dan di kurniakan 2 org cahaya mata yang comel ² ( bagi kitorg lah ni..). Yang sulung di lahirkan pada 21 Mei 2009 (Khamis) pada jam 10.55 pagi di Hospital Universiti Sains Malaysia..
Alhamdulillah..cahaya mata pertama kami lahir secara normal dengan berat 3.1kg dan diberi nama Wan Nur Afrina Safiyya..

Waktu aku sakit untuk bersalin, aku demam..agak teruk jugak lah sebab aku ni jenis yang susah nak demam..ditakdirkan haritu..aku tiba² demam..mungkin dek penangan kontraksi yang baru kali pertama dirasai. Disebabkan aku ni demam..sebaik baby deliver..baby aku di tempatkan di NICU (Neonatal Intensive Care Unit) atas sebab-sebab untuk mengelakkan jangkitan kepada baby..Baby aku ditahan disana selama beberapa hari.

waaaaa....
Bila dah besar sikit..sy suka buat muke cenggini

Wan Nur Adrina Khalesyya a.k.a Kesya
Tu yang petama..yang kedua pulak lahir taun nih.. :D . Aku selamat bersalin pada 10 Jun 2010 iaitu 2 minggu lebih awal dari tarikh jangkaan yang doktor kasik. Yang nih, alhamdulillah..dipermudahkan segala urusan oleh Allah SWT. Seken baby lahir pada 9.45 pagi pada hari Khamis secara normal. Berat bayi aku kali ni 3.45kg dan segala-galanya berjalan dengan baik dan aku selamat berpantang di rumah mak aku di Jalan PCB. 

Time tuh la segala-galanye bermula bila si kakak yang baru berumur setahun 2 minggu (time aku bersalin) tgk adik yang lagi kecik dari size dia..huahuahuaa...aku cam nak gelak pun ade..sakit hati pun ade jugak..nak marah pun boleh bekira..Kakak punye tahap kemanjaan nye tersangat lah membuatkan aku kadang2 gelak sengsorang.. Kakak langsung taknak masuk dekat ngan Mummy sementelah melihat mummy hanya terbaring aje..yang paling xleh tahan tu, ayah a.k.a abah nye jadi org yang tesangat sibuk..sebab..kakak asyik nak dokong aje..xnak duduk sendirian..Kata mak mentua aku..barangkali dia irihati melihat kehadiran orang baru..mungkin juga bimbang kalau² perhatian mummy dan abah sudah beralih arah kepada baby seorang.Aku geleng kepala..Kesian abah..kemana-mana aje abah pegi, kakak mesti ada kat dakapan dia..dah macam kolar bear dah aku tgk dua beranak ni..Tapi..aku respect habis lah sama enchek hubby..bukan nak memuji suami sendiri, sebab..kerana beliau lah yang bersusah payah menangani masalah si kakak ni..asyik moody je keje nye..sikit² nanges..kalau hajatnye tak dituruti..jawabnye...jerit tangis die aje lah yg kedengaran..selang 5 minit skali plak tu..dah bingit telinga aku nih..Terima kasih sayang..Nasib baik jugak mak aku selalu ada disisi..time abah keje..kakak bermanja ngan nenek dia..ishk3..sampai skarang pun kakak masih manja lagi..
I'm going to school!!
Ngantok ah mummy..

Erm..rasenye dah panjang plak entry kali ni..nih baru sikit...baru nak masuk bab cite pasal anak-anak..Belum lagi pasal kehidupan seharian..Kadang²..aku terfikir jugak lah..kenape ye ade wanita yang dikatakan bekerjaya yang terlalu mementingkan diri (aku kira lah..) dengan menidakkan nikmat hidup untuk bekeluarga..Bagi aku sendiri, aku rasa kehidupan aku lebih lengkap sekarang..Walau tidak tidur beralaskan wang ringgit tapi Alhamdulillah, setakat ni aku bersyukur dikurnaikan keluarga yang bahagia..Anak-anak yang comel (bagi aku ngan enchek hubby) dan suami yang memahami.. Walau sekarang kehidupan aku lebih kepada ala kadar dan bersederhana...aku percaya..ada ganjaran yang menanti buat kami sekeluarga kelak..InsyaAllah..

Dan kepada Wan Mohd Khairul Anuar...Ayg selalu mendoakan agar kebahagiaan ini bukan sekadar sementara..biarlah ia kekal suci hingga akhir hayat kita..Semoga cinta ini cinta sejati..(cewaahhh..jiwang pulak ;p)

Untuk puteri-puteri mummy yang tercinta..Ketahuilah anakku..Kamulah permata hati Mummy dan Abah yang tiada galang ganti..Membesarlah sebagai anak yang solehah..Sesungguhnya tiada harta yang lebih berharga melainkan kebahagiaan dan kejayaan kalian di dunia dan akhirat..

2 comments:

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...