Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, April 26, 2012

Update

Lama pulak biarkan blog terkepam maacam ni.. Dah macam takde tuan rumah pulak..

Sejak dua menjak nih..takde idea pulak nak share kat sini..


Cumanya..hari ni baru tergerak nak buat entry..tadi pegi check up antenatal..Hurm..baby ok..alhamdulillah..dah hampir 16 minggu dah pun..Cepat pulak masa berlalu.. Tadi masa kena interview dekat sister..Aku kena tarbiyah baeeekkk punye dengan sister..Sebab nye..aku tak menyusu anak-anak aku sampai umur yang sepatutnya..Maklumlah..Hospital Universiti Sains Malaysia nih Hospital Rakan Bayi. Eh..ingat aku suka-suki ke taknak breast feed kan anak-anak aku..Aku kalau boleh biar dorang menyusu sampai umo 2 tahun. Itu harapan aku tiap kali pregnant.

Yang si kakak tu..masa dia lahir..so far dia lahir memang cukup bulan..delay 3 hari jer dari EDD yang dr bagi.. Tapi takde lah lewat sangat..Tapi masa lahir memang baby tak duk sama ngan aku sebab masa aku sakit nak bersalin tu..tetiba aku demam..Maybe sebab sakit sangat kut..Maklom laa..pertama kali rasa sakit nak bersalin..Sekali..terdemam kau..hah ambikk.. Masa dah deliver tu..nurse bagi aku kucup jer baby..pastu terus letak dekat NICU..SO..the next day baru boleh jumpa dia..Giler sedih tau..orang-orang lain rilek hepi-hepi jumpa anak..Hilang lah sikit rasa sakit. tu..So lepas tu bila dah baby ada ngan kita..aku pun try bf kan dia..SO far Alhamdulillah..Allah anugerahkan aku dengan air susu yang banyak..Baby pun seronok menyusu..After 5 month. aku pregnant lagi..So..automatiknya aku berhenti breast feed kan dia..Bila dia pun dah start makan makanan tambahan lain..Oklah..

Yang si adik pulak..lahir masa 2 minggu lebih awak dar EDD..nak kuar awal pulak dia..Agak agresif..Sebab masa lepas bersalin kan kita masuk ward post natal dulu..Masa dalam ward tu kebetulan pulak katil kitorang betul-betul dekat ngan air cond..Dia punye sejuk..semalaman tak nak tido..asik menanges jer..Masa tu sebaris ngan katil aku yang kiri beranak sulung,anak lelaki.Yang belah kanan beranak yang ke tiga,anak lelaki jugak..Aku tengah-tengah beranak anak kedua..tapi anak pompuan..Tapi..anak dorang tu..(baby boy) senyap jer tak bunyik suara..Anak aku yg pompuan nih pulak nanges kuat sampai orang kat depan pon leh dengar..Makcik (peneman) yang kat depan..nak pegi toilet...lalu depan katil kitorang siap tanya.."Yang nanges kuat semalam tu yang mana satu?" Refer kepada ketiga-tiga baby ni..Masa tu MIL aku yang temankan..Aku cakap..yang anak dara nih laa..suara kuat tu..(Ikut mak dia kuat tepekik masa tengah ngandung kut)

Bila kenang-kenangkan balik zaman-zaman bersalin tu..ngeri pun ada..takut pun ya jugak..Tapi,sebenarnya itulah nikmatnya kita sebagaai wanita yang lelaki takkan rasa (melainkan kau g operate tukar jantina). Alhamdulillah..dan aku terpilih untuk merasi nikmat itu lagi.Moga-moga jalan yang kami tempuhi ini dipermudahkan..Insyallah..

Oh yer..tadi dr cakap yang uri aku rendah..Pergghh..Seram..Sebab sebelom ni tak penah pulak dr cakap yang uri aku rendah ke hape..

Harap-harap lepas ni dah berada dalam kedudukan normal balik..Insyaallah..

Gambar takde kena mengena dengan entry..nak bagitau yang sakit cucuk amik darah tak hilang-hilang lagi..Mak nih pemanja..hakkktuiiiihhhhh

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...