Klik klik

V . I . P GUEST

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 14, 2011

Serba tak kena

Samat petang sume..

Erm..arinih kan rase serba tak kena..Kenape yer?
Bangun pagi tadi terkejut sebab Kesya merengek-rengek..Maybe sebab mummy terlalu letih semalam..kesya nanges pon mummy tak dengar..hehe..Sorry syg..mummy kan keje cangkul angin..penat okeh..hahaha..Lepas tuh die panjat-panjat plak badan mak dia nih hah..baru ler tersedar..Dasar tido mati..kesian anak aku..

Kesya masih lagi demam..Lepas balik keje petang semalam kitorang check suhu badan budak nih..Adehhh...still 39.3 darjah celcius (eja okeh..sebab tak pandai nak buat tanda o kecik kat atas tuh...hakhak).Aku bawak die g kecemasan kat HUSM nih sebab mata pon semakin membengkak..berair dan bertahik..oh tidak!!

So..doktor cakap kena selalu jelung kepala dia ngan air.Sebab nak bagi badan die sejuk.Semalam memang takleh tido..Sampai kan aku yang sedikit cetek ilmu penyabar dalam dada neh ase cam nak lempang jerk..Urut dada..tahann..tahann...budak tuh tengah sakit tuh..Oke..sabar..pas baton kat apak ko pulak..Apak pulak yang take over..Mummy? Membongkang..tertido ke pagi..giler sadis dapat mak macam aku?sob sob sob..

Tengahari tadi aku dapat sms dari kakak aku kat umah..Dia bagitau yang Dona tuh pulak kena selsema..Adoiii..lepas satu..kang datang lagih satu penyakit..Owh..kasihan anak-anak mummy sekelian..tak abes ditimpa penyakit..

So..skarang neh tengah pening-pening lalat sebab aku dalam perancangan jangka panjang (walaupon skarang nih aku tergedik-gedik sgt mcm aku nak buat time neh jugak!) aku nak hantar Dona tuh pegi nursery lah..Amacam? Skarang nih dia tinggal ngan mak aku..dari kecit lagi sampai lah skarang..ade gak lah time-time mak aku ade hal tuh die beralih duk umah nenek dia pulak.Ape yang pasti die tak penah duk ngan orang lain.Maksudnye selain atok-nenek die jer..So..aku pulak yang risau sebab dia tak biasa ngan orang luar nih.Ye lah kalo nak anta ke nursery tuh kan sah-sah org lain yang jaga..Aku risau kang maraung-raung sampai tak cukup tanah pulak budak tuh..Dia punye peel..mak aku sorang jer leh hendel..Camano tuh??

At least bila dia kat nursery tuh..dia ade kawan kan? Boley la dia bercampur gaul ngan budak-budak lain..Takde lah dia takut-takut lagi..Lagi pulak aku dah call kat nursery anak kawan aku tuh. Nursery tuh area Kota Bharu nih ajer..Homalee belakang Hospital Pakar Perdana area stadium gitu..Aku ase tak jauh kut ngan tempat keje apak die.. Cikgu kat situ gtau bila dah ade kawan-kawan dia takkan jadi segan-segan dah.Macam anak kawan aku..ganas giler..kate pompuan tp macam laki..Terkekek-kekeh bekejar-kejaran tp bile jatuh..ilek jer..Sebab tuh mummy dia comel jer..maintain slim river hokeh..Teringin i..auww..

Lepas penat otak aku pk segala mala masalah anak..tetiba teringat kan kesya..Alahai.kesian nye budak kenit nih..Apelah dugaan tuhan kat aku sefamili nih yer? Cepat2 lah sembuh wahai anakku..sob sob sob..

I miss my baby so much :(

I miss them olso (shy-shy)

No comments:

Post a Comment

kalo rase artikel neh best or tak best or hape-hape haje..sile lah kasik teguran buat saye yer :)

Klik klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...